Original title:
Branded entertainment možnosti plynoucí ze spolupráce zábavníh o a reklamního průmyslu
Translated title:
Branded Entertainment
Authors:
Dědková, Linda ; Drocár, Jakub (advisor) ; LAMPEROVÁ, Marta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá problematikou nástroje branded entertainment. Jejím cílem je představit branded entertainment a jeho potenciál v dnešní době a blízké budoucnosti. Nahlíží na branded entertainment jako model spolupráce zábavního a reklamního průmyslu. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je definován pojem branded entertainment i další důležité pojmy. V druhé kapitole jsou popsány nedávné změny v mediálním světě a jejich důsledky. Třetí kapitola podrobně rozebírá princip fungování branded entertainmentu a jeho specifika a uvádí aktuální příklady v českém i mezinárodním kontextu. V závěrečné kapitole je podrobně analyzován jeden z českých příkladů, jehož cílem je zjištění postojů tří klíčových subjektů při vzniku konkrétního projektu branded entertainmentu a ověřit teoretická východiska z předchozích kapitol. V závěru práce je vyslovena zobecnující hypotéza týkající se fungování a využítí branded entertainmentu a možného vývoje v budoucnu.This thesis takes a look at the main issues of branded entertainment. Its aim is to present branded entertainment's current functions and its future potentials. It views branded entertainment as a means of cooperation between entertainment and the business of advertising.
The first chapter defines branded entertainment and relevant terminology. The second chapter describes recent media changes and their impact. The third chapter analyzes and details the principles of branded entertainment, and cites actual examples in both Czech and international territories. The fourth and final chapter offers a deep evaluation of a definitive example of Czech branded entertainment. The aim of this particular evaluation is to define and reinforce the statements of the three key parts, which are responsible for this case, and to proof the theoretical knowledge stated in the previous chapters.
To conclude, a general hypothesis is provided, giving further attention to the function of branded entertainment, its usage, and its possible future developments.
Keywords:
Branded entertainment zábavní průmysl re
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7549