Original title:
Cocteaův film Orfeus jako divadlo návrh scénáře
Translated title:
Jean Cocteau's film Orpheus as theatre
Authors:
Teheux, Sophie ; MIKEŠ, Vladimír (advisor) ; TOMÁNEK, Karel, Frant. (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Následující bakalářská práce vychází na jedné straně z dramaturgického zkoumání kolem scénáře Orfeus, který jsem napsala ve třetím ročníku studia režie a dramaturgie, a na straně druhé z reflexe, která následovala psaní tohoto scénáře. Hlavní část práce se zabývá mýty: význam a role starších a novějších mýtů v dnešní společnosti. Následuje poměrně důležitá část o francouzském básníkovi belgického původu, Henri Michauxovi. Postava tohoto básníka a jeho experimenty s meskalinem jsou základní inspirací k vytvoření postavy mého Orfea. V závěru této práce jsou konfrontované prvotní impulsy a nápady s už konkrétně realizovaným scénářem.Ce mémoire de bachelor aborde, d'une part, l'aspect dramaturgique du scénario Orphée que j'ai écrit en troisieme année d'études de mise en scene et dramaturgie et est, d'autre part, constitué de la réflexion qui a suivi l'écriture de ce scénario. La partie principale de ce travail s'intéresse aux mythes : quelle signification comportent les mythes anciens et modernes et quel rôle jouent-ils dans la société contemporaine ? Une seconde partie, tout aussi importante, est ensuite consacrée au poete français d'origine belge, Henri Michaux. La personnalité de ce poete ainsi que ces expérimentations avec la mescaline sont en effet a la base de l'inspiration de mon Orphée. Les idées premieres et les lignes de direction d'origine sont enfin confrontées a la réalisation finale du scénario.
Keywords:
Cocteau, Jean, 1889-1963; divadelní inscenace; filmová tvorba; Michaux, Henri, 1899-1984; mýty
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7505