Original title:
Tvorba zvukové složky počítačových her
Translated title:
Sound Design in Computer Games
Authors:
Oramus, Tomáš ; NEUBAUER, Petr (advisor) ; Novák, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce popisuje tvorbu zvukové složky počítačových her. Zaměřuje se především na postupy a technologie běžně používané při vývoji 3D her a mapuje je během celého procesu tvorby těchto her. Dále také poukazuje na odlišnosti a specifika tohoto oboru, především oproti tvorbě filmového zvuku. Cílem práce je podat obecný přehled o tom, co obnáší práce sound designera při tvorbě počítačových her.This paper describes the sound design in computer games. It focuses primarily on the procedures and technologies commonly used in the development of 3D games and highlights them in the entire creation process of these games. It also points out the differences and specificities of this field, especially compared to the creation of film sound. The goal of this paper is to provide a general overview of the work of sound designer during the creation of computer games.
Keywords:
digitální technologie; digitální záznam zvuku; počítačové hry; zvuková tvorba
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7497