Original title:
Postwar Japanese photography from document to memory
Translated title:
Poválečná japonská fotografie
Authors:
Tryputen, Stanislav ; SILVERIO, Robert (advisor) ; GRYGAR, Štěpán (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Photography of Japan during the postwar period went through a radical transition from photo-realist approach which was focused on the study of national identity of the country to a more subjective approach of a new generation of photographers affected by the devastation of war. They have developed a new visual language and the themes of their photography were often highly personal in nature. The goal of this work is to analyze the influences on this change within the historical and social context of postwar Japan.Japonská fotografie po druhé světové válce prošla radikální proměnou od fotorealistického přístupu, zaměřeného na zkoumání národní identity země, k více subjektivnímu přístupu nové generace fotografů zasažených hrůzami války. Tito autoři vyvinuli nový vizuální jazyk a témata jejich tvorby měla velmi osobní povahu. Cílem této práce je analyzovat hlavní vlivy tohoto vývoje v historickém a sociálním kontextu poválečného Japonska.
Keywords:
1. desetiletí 21. stol.; 2. pol. 20. stol.; Araki, Nobuyoshi, 1940-; dějiny fotografie; fotografové; Fukase, Masahisa, 1934-2012; Furuya, Seiichi, 1950-; japonská fotografie; Moriyama, Daido, 1938-; teorie fotografie
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7464