Název:
Bariéry úspěšné implementace a chodu řízení vztahů se zákazníky (CRM) v logistických společnostech
Překlad názvu:
Barriers for successful implementation and running of Customer Relationship Management (CRM) in logistic companies
Autoři:
Pešta, Martin ; Spálenka, Daniel (vedoucí práce) ; Žebrák, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce na téma "Bariéry úspěšné implementace a chodu řízení vztahů se zákazníky (CRM) v logistických společnostech" pojednává o současné situaci CRM v logistických společnostech. Cílem práce je zanalyzovat vzorek několika logistických organizací různého typu, které implementovaly určitý CRM a zjistit, jaké překážky a problémy bránily úspěšnému zavedení, nebo narušují jeho úspěšný chod. Dílčím cílem této práce je zhodnocení ekonomické situace a logistického trhu v ČR. Posledním cílem této práce je poskytnout v závěru určitá doporučení založených na vyhodnocení výsledků odpovědí dotazovaných logistických firem, kterých postupů se vyvarovat a na jaké kritické oblasti se v průběhu implementace zaměřit. Analytická část se opírá o teoreticko-metodologické vymezení a definice pojmu CRM, rovněž tak o vymezení projektového řízení na základě PMBOK. Hlavní přínos je spatřen v návodu pro další společnosti, které zatím s implementací CRM váhají, nebo nemají jasné představy, jaké překážky a jaký efekt zavedení přinese. Inspiraci zde jistě naleznou i společnosti z jiných oborů, ne jen z logistického odvětví.The Master Thesis of "Barriers for successful implementation and running of Customer Relationship Management (CRM) in logistic companies" deals with the current situation of CRM in logistic companies. The main goal of this Thesis is to analyze the sample of several logistic companies by different type which decided to implement any kind of CRM and to find out which barriers and problems constrained from the successful implementation or are blocking the successful running of CRM. The partial goal is to analyze the economic situation and the logistic market in the Czech Republic. The last goal is to provide any recommendations how to follow the right approaches of implementation and which critical areas to focus during the implementation on. These suggestions are based on the result of the evaluated replies with filled questioners. The analytical part bears on the theoretical definition of Customer Relationship Management and of Project Management (based on PMBOK). The main benefit is seen for the companies which haven't decided yet to implement CRM because of unclear barriers and effects. Inspiration can find also the organizations which do any business outside the logistic market.
Klíčová slova:
bariéry; Customer Relationship Management; implementace; logistika; Barriers for implementation; Customer Relationship Management; Logistics; Project Management
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/19593