Original title:
Význam emocí pro socializaci dítěte předškolního věku
Translated title:
The importance of emotion for the socialization of the child childhood
Authors:
ČERNOCHOVÁ, Tamara Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá významem emocí pro socializaci dítěte v mateřské škole a poukazuje na možné způsoby jejich rozvíjení a kultivace. V teoretické části jsou objasněny pojmy emoce, socializace, emoční inteligence v souvislosti s předškolním věkem a upozornění na jejich pozici v předškolním vzdělávání, určenou Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V praktické části je zpracovaný projekt na rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku a je provedena evaluace vzdělávacích výsledků. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny výsledky a zhodnocení projektu.The thesis deals with the importance of emotions for the socialization of a child in kindergarten and points out possible ways of their development and cultivation. The theoretical part explains the concepts of emotion, socialization, emotional intelligence in the context of pre-school age and their position in pre-school education, defined by the Framework educational program for pre-school education. In the practical part is prepared a project on the development of the emotional intelligence of preschool children and the evaluation of learning outcomes. At the end of the Bachelor thesis are listed the results of the evaluation of the project.
Keywords:
emotional intelligence; emotions; Framework educational program for pre-school education; kindergarten; socialization of a child; emoce; emoční inteligence; mateřská škola; Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání; socializace dítěte Citation: ČERNOCHOVÁ, Tamara. Význam emocí pro socializaci dítěte předškolního věku. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/29481