Název:
Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Písek
Překlad názvu:
The current situation of teaching in the school gardens environment (natural classrooms) to first and second primary schools in the region of the town
Autoři:
TURKOVÁ, Hana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce řeší využití školních zahrad na Písecku. Byl proveden podrobný průzkum ŠVP (školního vzdělávacího programu) pěti vybraných škol s ohledem na zařazování aktivit realizovaných na školních zahradách a průzkum reálných podmínek pro využívání školních zahrad v prostředí základních škol pomocí dotazníkového šetření. Autorka se zaměřila zejména na průzkum vybavení škol pro výuku v prostorách školních zahrad, rozsah vyučovacích hodin, zjistila pro výuku jakých tematických okruhů školy zahrady využívají, výukové metody, popřípadě prvky BOV (badatelsky orientovaného vyučování) a shromáždila seznam pěstovaných rostlin a chovaných živočichů. Z výsledků práce je patrné, že nejlépe vybavenou a nejčastěji využívanou zahradu měla ZŠ Tyla v Písku.My Bachelor thesis relates to the use of school gardens in Písek and around. It was prepared a detailed survey of SEP (school education program) of five selected schools with regard to the inclusion of activities conducted on school gardens and research in real conditions of use of school gardens in elementary schools through a questionnaire survey. The author focused mainly on research facilities in schools for teaching in areas of school gardens, range of lessons, topics of school gardens use, teaching methods, or elements of ROT (research-oriented teaching), and she gathered a list of cultivated plants and farmed animals. Based on the results it is evident that the best-equipped and most widely used garden is at Basic school Tyla in Pisek.
Klíčová slova:
prvky BOV (badatelsky orientovaného vyučování); Písecko; výukové metody; ŠVP (školní vzdělávací program); školní zahrady; elements of ROT (research-oriented teaching); Písek; school gardens; SEP (school education program); teaching methods Citace: TURKOVÁ, Hana. Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Písek. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29502