Original title:
The Pros and Cons of Using Pop Music in English Primary-Level Lessons
Authors:
DOKULIL, Aleš Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This work focuses on methods of learning English through music and lyrics of popular songs. It explains the method and describes its advantages and disadvantages. In its theoretical part, it looks at academic writings explaining and critiquing this approach. In its practical part, it includes the author's own research on the extent this method is practiced at Czech primary schools and on the teachers's attitudes to it. The author attempts to conclude whether this method can be effective and whether it should be used in teaching children English.Tato bakalářská práce je zaměřena na metodu učení angličtiny pomocí hudby a populárních písní. Popisuje tuto metodu a posuzuje její výhody a nevýhody. V teoretické části se zaměřuje na akademické texty vysvětlující a pojednávající na toto téma. V praktické části představuje vlastní výzkum provedený autorem této práce, který studuje rozšíření dané metody na českých školách a názory učitelů. V závěru se autor zamýšlí nad tím, zda je tato metoda užitečná a efektivní a zda by měla být na školách při výuce dětí používána.
Keywords:
gramatika; hudební psychologie; populární hudba; píseň; slovní zásoba; text; výslovnost.; výuka angličtiny jako cizího jazyka (T.E.F.L.) Citation: DOKULIL, Aleš. The Pros and Cons of Using Pop Music in English Primary-Level Lessons. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/24741