Název:
NADANÉ DÍTĚ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
Překlad názvu:
Gifted Child on the Grade School
Autoři:
FOITOVÁ, Klára Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Má bakalářská práce na téma nadané dítě na základní škole se skládá z části teoretické a části výzkumné. V teoretické části jsem se zaměřila nejprve na obecnou charakteristiku pojmu nadání, poté na formy nadání a identifikaci nadaného dítěte. V dalších kapitolách se konkrétně zabývám metodami, které napomáhají nadané dítě rozpoznat. Dalším zajímavým tématem v mé práci je pojednání o nadaných dětech s nějakým handicapem, tedy o tzv. "dvojitě nadaných dětech". Cílem mé práce je zjistit, jak s nadanými dětmi pracovat jak ve školním, tak i v domácím prostředí, proto jsem tomuto tématu věnovala další kapitoly. Kromě podpory a rozvoje nadání, které probíhá ve škole a doma, jsou také důležité mimoškolní aktivity, které může nadané dítě navštěvovat. Jimi jsem se zabývala na závěr teoretické části mé práce. Výzkumná část pak zahrnuje tři kazuistiky týkající se tří nadaných chlapců, z nichž jedna má autobiografický podtext, když jsem do jedné kazuistiky zařadila i mého syna. Tyto tři případy se v mnohém sobě podobají, jelikož jsou zde patrné některé ze základních charakteristik nadaného dítěte, ale samozřejmě se od sebe i značně liší vzhledem k jedinečnosti dětí, resp. nadaných dětí.My bachelor?s thes is on the theme of talented children in grammar schools is composed of part theory and part observation. In thetheoretical part I concentrated primarily on the common characteristics of the actual meaning of the word ?talent?, and secondly on the different forms that talent can take and the identification of talented children. In following chapters I touch on specific method swich help in identifying talented children. Another interesting topic of discussion in my work is about talented children who have disabilities- so called ?double talented children? .The objective of my work is to determine how to deal with talented children in the school and home environments, this is why I have dedicated the following chapters on this topic.In addition to supporting and developing the talented within the school and at home there are other important extra-school activities, which they can attend. This is covered at the end of the theoretical part of my work. Citace: FOITOVÁ, Klára. NADANÉ DÍTĚ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/28856