Original title:
Strategie maloobchodní firmy podnikající ve specifickém sortimentu
Translated title:
Strategy of retail unit undertaking in specific line
Authors:
Hlaváčková, Eva ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce bude nejenom zjistit, popsat, ale také posoudit obchodní strategii vybrané maloobchodní sítě jednotek podnikající ve specifickém sortimentu použitého zboží. Teoretická část se nejprve věnuje maloobchodu - jeho základní klasifikaci a provozním typům maloobchodních jednotek. Praktickou část otevírá představení vybrané maloobchodní sítě second handů Genesis -- Shop s.r.o., ve kterém se dozvíte, proč byla zvolena právě tato síť second handů a čím se odlišuje od jiných.The goal of the diploma work is not only to describe, but also to judge the business strategy of chosen retail sales network undertaking in specific line of second hand goods.The theoretical part deals with the retail - its basic classificationand functional types of retail sales. The practical part is opened with the introduction of chosen retail sales network called Genesis - Shop, s.r.o. You will be given the reason, why I had chosen this commercial name and why it is so different.
Keywords:
retail; second hand; stategy; maloobchod; použité zboží; second hand; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19512