Název:
Model pro sledování hodnoty služeb podnikové informatiky: systémový/deterministicky chaotický model
Překlad názvu:
Model for monitoring the value of enterprise Informatics: system / deterministic chaotic model
Autoři:
Filippi, Tomáš ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Palovská, Helena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá hodnotou služeb podnikové informatiky. Podniková informatika je rozšířeným odvětvím a představuje součást každého podniku. Do oblasti podnikové informatiky patří nejen softwarové a hardwarové prostředky, ale i lidé, kteří s informatikou přicházejí dennodenně do styku. V současné době se prosazuje způsob řízení podnikové informatiky na stejném principu, jako řízení businessu. Předpokladem pro efektivní řízení je přesný přehled o nákladech a přínosech. K tomu jsou potřeba metriky, které mohou kvantifikovat objem vstupů, výstupů a také kvalitu služeb. Hodnota služeb podnikové informatiky by měla být kladná. Přínosy by měly převyšovat náklady. Cílem této práce je vytvoření modelu pro sledování hodnoty služeb podnikové informatiky. Model má simulovat dynamiku podnikové informatiky a postihnout důležité parametry informatiky z hlediska hodnoty. A zjistit, zda systém neovlivňuje vnější, či vnitřní faktor, který by vnášel do systému náhodný prvek a znesnadňoval tak proces efektivního řízení.This study deals with the value of ICT services. Enterprise Informatics is a widespread line of business and it is part of every company. There are not only software and hardware resources in enterprise informatics, but also people belong into and work with informatics every day. Currently, there are new trends how to manage enterprise informatics. Based on the same principles as for the business. A prerequisite for effective management is accurate overview of the costs and benefits. For this purpose there is a group of metrics which ensure measuring the amount of inputs, outputs and quality of services. The value of ICT services should be positive. Benefits should be greater than costs. The aim of this work is to create a model for monitoring the value of enterprise Informatics. Model simulate the dynamics of enterprise informatics and describe all important parameters in terms of value. Model should also find out if there are some external or internal factors, which could bring on some random element complicating the process of effective management.
Klíčová slova:
chaos; dynamika; hodnota; model; model služeb podnikové informatiky; služba ICT; chaos; dynamics; ICT service; model; model of enterprise informatics; value
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/19486