Original title:
TVORBA A UPLATNĚNÍ REGIONÁLNÍCH ZNAČEK POTRAVIN
Translated title:
DESIGN AND APPLICATION OF REGIONAL FOOD BRAND
Authors:
KREJČOVÁ, Kristýna Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na tvorbu a uplatnění regionálních značek potravin. Poukazuje na to, jak je značka pro spotřebitele důležitá a jak spotřebitel se značkou nakládá. Práce zkoumá, jak je důležitá tvorba úspěšné značky. Obsahem práce jsou i podmínky získání značky ?Regionální potravina? pro malé a střední potravinářské podniky. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření, které probíhalo v Jihočeském kraji. V praktické části se díky respondentům dozvídáme o uplatnění regionálních značek potravin na regionálním spotřebitelském trhu a o vlivu značek na spotřebitele.This bachelor´s work is focused on a creation and use of regional food brands. It´s point to the importance of brand to consumers and what is consumer´s altitude to the brand. The work inspects, how the production of successful brand is important. The conditions for reaching the brand ,,Regional food´´ for small and medium food companies are in the content. The practical part is focused on a questionnaires, which were hold in South Bohemia. Thanks to respondents we can know something about using of regional brands of food in regional consumers trade and about the impact of brand to consumers.
Keywords:
brand; consumer; marketing; marketing research; purchase decision; regional brand; marketing; marketingový výzkum; nákupní rozhodování; regionální značka; spotřebitel; značka Citation: KREJČOVÁ, Kristýna. TVORBA A UPLATNĚNÍ REGIONÁLNÍCH ZNAČEK POTRAVIN. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Fakulta zemědělská a technologická
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/28775