Original title:
Ocenění podniku Elektroprof, a.s.
Translated title:
Ocenění podniku Elektroprof a.s.
Authors:
Slezák, Marcel ; Mařík, Miloš (advisor) ; Maříková, Pavla (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je nalezení tržní hodnoty společnosti Elektroprof a.s. k 1. 4. 2009. Ocenění je provedeno metodou DCF entity a metodou tržního porovnání, a sice metodou srovnatelných podniků. Na začátku je stručný úvod a představení společnosti, v dalších částech pak finanční analýza vypovídající o finančním zdraví podniku, strategická analýza včetně vymezení relevantního trhu a analýzy vnitřního a vnějšího výnosového potenciálu, analýza a prognóza generátorů hodnoty a finanční plán.The aim of this thesis is to find the estimation of the market price of Elektroprof a.s. on 1st April 2009. DCF entity was applied as the main valuation method, the alternative one is the method of market comparison, namely method of comparable companies. The introductory provides basic information about company, other chapters includes financial analysis, strategic analysis and prognosis of value creator and financial plan.
Keywords:
business valuation; DCF entity; Elektroprof; financial analysis; financial plan; prognosis of value creator; strategic analysis; DCF entity; Elektroprof; finanční analýza; finanční plán; generátory hodnoty; oceňování podniku; strategická analýza; tržní porovnání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19428