Original title:
Role distribuce v marketingu muzeí
Translated title:
The Role of Distribution in Museum Marketing
Authors:
Havlíková, Ivana ; Černá, Jitka (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Marketing se od konce minulého století stává nedílnou součástí řízení kulturních institucí včetně muzeí. Diplomová práce se věnuje distribuci kulturních služeb muzeí a galerií veřejnosti. V první, teoretické části práce, jsou nastíněny základy marketingu muzeí. Druhá část se věnuje problematice distribuce kulturních služeb muzeí a nejnovějším trendům v této oblasti, přičemž tato část je doplněna řadou příkladů z praxe domácích i zahraničních institucí muzejního typu. Ve třetí části práce je věnována pozornost distribuci produktu Národního muzea, jsou definovány hlavní nedostatky stávajícího stavu a navržen základní rámec distribuční strategie Národního muzea pro dobu uzavření jeho Historické budovy.Marketing has been part of everyday work in cultural institutions including museums since the end of the last century. Diploma paper is focused on the distribution (in the sense of marketing tool "Place") of museum services to the audience. The basics of museum marketing are outlined in the first theoretical part of the diploma paper. The second part is devoted to the role of distribution in museum marketing and to the analysis of new trends. This part is accompanied with the examples of best practices of everyday work of Czech and foreign museums. In the third part, the attention is focused on distribution of National Museum. First it describes its main insufficiency, afterwards it proposes the basic frame of distribution strategy for National Museum for the near future, when its main building will be closed down for reconstruction.
Keywords:
Arts Marketing; Distribution; Museum; Place; Arts Marketing; Distribuce; Muzeum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19423