Original title:
m-Commerce
Translated title:
m-Commerce
Authors:
VACKOVÁ, Kateřina Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce bylo navrhnout praktické využití m-commerce ve vybrané firmě na základě analýzy možností m-commerce v ČR a ve světě. První část práce zpracovávala teoretické podklady o mobilním obchodování. Další část práce se zabývala třemi případovými studiemi se zaměřením na mobilní aplikace, a to o společnostech Amazon, Alza.cz a Argos. Pak následovala analýza a na základě té byly vyhotoveny návrhy doporučení pro vybranou společnost, kterými bylo vyhotovení mobilní aplikace nebo mobilní verze internetových stránek.The aim of this thesis was to suggest practical use of m-commerce in the company Elektra PV based on analysis of options of m-commerce in the Czech Republic and in the world. First part of this thesis investigates theoretical basics of mobile commerce. Next part processes three case studies about the companies Amazon, Argos and Alza.cz, then followed the analysis of m-commerce. Based on previous findings is suggested for the company Elektra PV to implement mobile application.
Keywords:
internet; M-commerce; marketing; mobile application; mobile platforms; internet; M-commerce; marketing; mobilní aplikace; mobilní platformy Citation: VACKOVÁ, Kateřina. m-Commerce. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/29324