Original title:
Obchodování na internetu
Translated title:
E-Commerce
Authors:
KUBIČKA, Tomáš Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce "Obchodování na internetu" bylo vytvořit návrh řešení komunikačního mixu vybraného internetového obchodu Levneelektro.cz. Na základě makro a mikro analýzy bylo zjištěno, že je velmi důležité, aby společnost zlepšila komunikaci se zákazníky. Dále bylo zjištěno, že velmi důležitým krokem pro udržení konkurenceschopnosti společnosti ELEKTRA PV je vytvořit věrnostní program, který zajistí loyjalitu zákazníků. V práci jsou vytvořeny dva různé návrhy, které by byly vhodným řešením pro společnost.Diploma thesis "E-commerce" aimed to create a suitable solution for marketing mix of the e-shop Levneelektro.cz. Based on performed analyzes I concluded that improvement of a communication with customers is very important for company ELEKTRA PV. I found that a crucial step for maintenance of competitiveness is the foundation of a loyalty program which is responsible for keeping customer loyalty. I have designed two different solutions of the loyalty program that are appropriate for the company.
Keywords:
communication mix; e-commerce; e-shop; Internet; loyalty program; marketing; e-commerce; elektronický obchod; Internet; komunikační mix; marketing; věrnostní program Citation: KUBIČKA, Tomáš. Obchodování na internetu. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/29251