Original title:
Význam jednotlivých složek marketingového mixu
Translated title:
Meaning of each component of the marketing mix
Authors:
BROUČKOVÁ, Lucie Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo provést zhodnocení současného marketingového mixu ve vybrané firmě a na základě zjištěných informací navrhnout doporučení a případné změny. V teoretické části je obecně charakterizován marketing a následně se práce zabývá marketingovým mixem a jeho nástroji ? tvz. ?4P?. Jedná se o produkt, cenu, distribuci a propagaci. V praktické části je krátce charakterizována vybraná společnost. Dále je práce zaměřena na analýzu jednotlivých složek současného marketingového mixu a doporučení, která byla společnosti navrhnuta.The aim of this bachelor thesis was to evaluate the current marketing mix in the selected company and based on the information propose recommendations and any changes. In the theoretical part is generally characterized by marketing and then work deals with the marketing mix and its instruments - "4P". These are product, price, distribution and propagation. In the practical part is briefly described the chosen company. The thesis is focused on the analysis of individual components of a marketing mix and recommendations, which the company suggested.
Keywords:
distribution; marketing; marketing mix; price; product; propagation; cena; distribuce; marketing; marketingový mix; produkt; propagace Citation: BROUČKOVÁ, Lucie. Význam jednotlivých složek marketingového mixu. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/28685