Original title:
Analýza mikroprostředí firmy
Translated title:
Analysis of microenvironment of firm
Authors:
FEIKLOVÁ, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce na téma Analýza mikroprostředí firmy je provedení analýzy mikroprostředí pro vybranou firmu a na základě zjištěné situace navrhnout případná zlepšení. Závěrečná práce je rozdělena do dvou částí. První část s názvem Literární rešerše je zaměřena na získání teoretického základu, který je nutný k provedení jednotlivých analýz. Tento základ byl získán prostřednictvím studia odborné literatury. Druhá část zahrnuje vlastní práci autorky, která je rozdělena na metodickou část, část zabývající se charakteristikou vybraného podniku, a část ve které byly nastudované metody převedeny do praxe a provedena vlastní analýza. Tato analýza byla dále rozdělena na část zabývající se vlastním podnikem se zaměřením na lidské zdroje, vyráběné produkty a ekonomicko-finanční situaci, a na část analyzující blízké okolí firmy pomocí Porterova modelu pěti konkurenčních sil v odvětví.The aim of this bachelor thesis entitled Analysis of microenvironment of firm is: To analyze microenvironment for selected firm and suggest possible improvements based on the detected situation. The bachelor thesis is divided into two parts. The first part, entitled literature research, is aimed at obtaining theoretical basis, which is necessary for each analysis. This basis was obtained through the study of vocational literature. The second part includes the author?s own work, which is divided on the methodological part, the part dealing with the characteristics of the selected company, and part in which studied methods were put into practice and the analysis itself was done. This analysis was further divided into part dealing with the company itself focused on human resources, products of firm and economic-financial situation, and part analyzing close surroundings of the company by using Porter?s model of five competitive forces in the sector.
Keywords:
analysis of microenvironment; economic-financial situation; industry; marketing; marketing environment; microenvironment; Porter´s model of five competitive forces in the sector; analýza mikroprostředí; ekonomicko-finanční situace; marketing; marketingové prostředí; mikroprostředí; Porterův model pěti konkurenčních sil v odvětví; průmysl Citation: FEIKLOVÁ, Michaela. Analýza mikroprostředí firmy. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/28631