Original title:
Specifické poruchy učení u žáků 2. stupně základní školy
Translated title:
Specific Learning Disabilities Detectable in Second Grade of Elementary Schools
Authors:
PŘÁSTKOVÁ, Renáta Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci bych se ráda zaměřila na specifické poruchy učení, a to konkrétně u žáků 2. stupně základní školy. V první části bych chtěla přiblížit popis jednotlivých poruch, jejich diagnostiku a reedukaci. Další část je věnována popisu přístupů ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení. Poslední část vychází z praktického výzkumu a jeho závěrečného vyhodnocení. (Např. kolik dětí trpí těmito poruchami, jak moc je jim hodina přizpůsobována, do jaké míry jsou tyto děti zohledňovány atd.)In my bachelor thesis I would like to focus on specific learning disorders, specifically second grade of elementary school pupils. In the first part I would like to outline the description of individual disorders, their diagnostics and re-education. The next part is devoted to the description of education approaches to pupils with specific learning disorders. The last part comes out of the practical research and its final evaluation. For example how many children suffer from these disorders, whether the lesson is adapted to their needs, how far the disorders are taken into account, etc.
Keywords:
dyscalculia...; dysgraphia; Dyslexia; dysortographia; dysgrafie; dyskalkulie ?; Dyslexie; dysortografie Citation: PŘÁSTKOVÁ, Renáta. Specifické poruchy učení u žáků 2. stupně základní školy. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/29722