Original title:
Mokřadní ekosystém jako výukový model k poznání koloběhu uhlíku
Translated title:
Wetland ecosystem as a teaching model to the knowledge of the carbon cycle
Authors:
ŠMÍDOVÁ, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická, část se zabývá definicí mokřadního ekosystému, jeho funkcemi a jeho místem v koloběhu uhlíku. Dále v teoretické části popisuji didaktickou hru, jako možnou výukovou metodu při výuce biologie a ekologie na střední škole. Praktická část práce obsahuje konkrétní didaktické hry, které je možné využít ve výuce. Hry jsou koncipovány podle pravidel badatelsky orientovaného vyučování.This bachelor thesis consists of theoretical and practical parts. The theoretical part explores a definition of wetlands system, its functions and its place in carbon circulation. Additionally, I describe a didactic game, which can be used as a method for teaching biology and ecology at high school level. The practical part includes specific didactic games, which can be employed in teaching. The games are framed according to the rules of research-oriented teaching.
Keywords:
carbon circulation.; didactic game; Teaching method; wetlands system; didaktická hra; koloběh uhlíku.; mokřadní ekosystém; Výuková metoda Citation: ŠMÍDOVÁ, Michaela. Mokřadní ekosystém jako výukový model k poznání koloběhu uhlíku. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/24820