Original title:
Argumentační a strukturní analýza reklamních tiskovin francouzských a českých cestovních agentur
Translated title:
Structural and Argumentative Analysis of the Advertising Materials created by French and Czech Travel Agencies
Authors:
HŮLOVÁ, Petra Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
fre Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou reklamních tiskovin lyžařských středisek. Práce je rozdělena na část teoretickou, která představuje charakteristiky reklamního diskurzu, a část praktickou, která se věnuje analýze francouzských a českých cestovních katalogů, brožur a prospektů. Analýza se zaměřuje na jazykové prostředky, jejichž užití je typické pro reklamní diskurz.The focus of present thesis is the analysis of advertising press of ski centres. The thesis is divided into two parts; the first and theoretical part presents typical facets of advertising discourse, the second and practical part includes the analysis of French and Czech travel agencies catalogues, booklets and leaflets. The analysis focuses on the language means typically used for purposes of advertising discourse.
Keywords:
advertising discourse; argumentation; brochure; discourse analysis; leaflet; persuasion; travel agency catalogue Citation: HŮLOVÁ, Petra. Argumentační a strukturní analýza reklamních tiskovin francouzských a českých cestovních agentur. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/22459