Název:
Analýza pedagogické komunikace při výuce německého jazyka na 2. stupni základní školy
Překlad názvu:
Analysis of Classroom Comunication by German Language Teaching in Second Stage of Basic Education
Autoři:
ČURDOVÁ, Leona Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce s názvem Analýza pedagogické komunikace mezi učitelem a žákem v hodině německého jazyka na druhém stupni základní školy obsahuje část teoretickou a empirickou. Jejím cílem je zjistit, zda mají žáci druhého stupně základní školy dostatečný prostor pro komunikaci. Aby bylo možné tuto skutečnost vyzkoumat, proběhne pozorování výuky německého jazyka. Zároveň je tato metoda obohacena o dotazování žáků a jejich vyučujících. Zkoumání se uskuteční na dvou základních školách. Na základě zjištěných výsledků dojde k porovnání mezi oběma školami. V této práci je vysvětlena problematika komunikace. Objevují se zde nejčastější a nejznámější definice komunikace. Značnou část tvoří druhy komunikace a velká pozornost je věnována pedagogické komunikaci. Nelze opomenout ani metody a formy výuky, které učitel v hodinách německého jazyka realizuje. Velmi důležitá je také samostatná práce žáků, při níž si lépe procvičí a osvojí dané učivo. Účelem této práce je objasnit problematiku komunikace a možností využití organizačních forem výuky a metod pro zkvalitnění vzdělávání žáků v hodinách německého jazyka.Thesis entitled ?Analysis of educational communication in the lessons of German language at the second degree of elementary school? contains a theoretical and an empirical part. Its aim is to find out whether the pupils of this type of school have a sufficient space for their communication. In order to investigate this fact, there will be watching of the teaching of German lessons. This method is also enriched by interviewing students and their teachers. The research will be held at two elementary schools. Based on the obtained results, there will be compared both schools. In this thesis is explained the issues of communication. The most common and the best-known definitions of communication appear there. It is composed largely of types of communication and a big attention is paid to teaching communication. We cannot forget the methods and forms of teaching, which are used by the teacher in German lessons. Very important is also the individual work of students, in which they will practice and learn the discussed schoolwork. The aim of this work is to find out the issues of communication and possibilities to use the organizational forms of teaching and methods for improvement of teaching of German lessons.
Klíčová slova:
dialog; komunikace; monolog; otázky; projev učitele; projev žáka; samostatná práce; communication; dialogue; individual work; monologue; questions; student´s speech; teacher´s speech Citace: ČURDOVÁ, Leona. Analýza pedagogické komunikace při výuce německého jazyka na 2. stupni základní školy. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/26811