Název:
Teorie inteligence a jejich význam pro pedagogickou teorii a praxi
Překlad názvu:
Theories of intelligence and their significance for educational theory and practice
Autoři:
KOTLÍN, Roman Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá teoriemi inteligence a jejich významem pro pedagogickou teorii a praxi. V první části popisuje jednotlivé koncepty inteligence, specifické teorie inteligence, mentální retardace a jejich příčiny a vliv teorií inteligence na pedagogickou teorii a praxi. Ve druhé části předkládá přehled současných pedagogických teorií a praxí, vzdělávání nadaných žáků a vzdělávání žáků mentálně retardovaných. V poslední části se zabývá nabídkou volnočasových aktivit pro nadané děti a děti s mentálním postižením.The thesis deals with theories of intelligence and their significance for pedagogical theory and practice. The first part of the thesis describes theories of intelligence, specific theories of intelligence, mental retardation, causes of mental retardation, and focus on the relationship between theories of intelligence and pedagogical theory and practice. The second section presents an overview of current educational theories and practices, the education of gifted children and education of mentally retarded children. The last part deals with the range of leisure activities for gifted children and children with mental disabilities.
Klíčová slova:
inteligence; mentální retardace; nadané děti; nadání; pedagogická praxe; pedagogická teorie; pedagogika; pedagogika volného času; schopnosti; teorie inteligence; abilities; gifted children; intelligence; leisure education; mental retardation; pedagogical practice; pedagogical theory; pedagogy; talent; theories of intelligence Citace: KOTLÍN, Roman. Teorie inteligence a jejich význam pro pedagogickou teorii a praxi. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29212