Název:
Výuka cizího jazyka v mateřské škole
Překlad názvu:
Foreign language classes in Kindergarten
Autoři:
KLABANOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Výuka cizího jazyka v mateřské škole" se zabývá cizojazyčným vzděláváním v předškolním věku a jeho vlivem na cizojazyčné vzdělávání na 1. stupni základní školy. Teoretická část vymezuje základní pojmy vztahující se k předškolnímu dítěti, vývojovým specifikům předškolního dítěte, významu řeči a vývoji verbálních schopností, vzniku bilingvismu a jeho rizikům. Dále shrnuje názory odborníků na ranou výuku cizího jazyka, upozorňuje na úskalí, která se mohou při cizojazyčném vzdělávání v předškolním věku objevit a v neposlední řadě se zaměřuje na vhodné metody a formy výuky cizího jazyka v mateřské škole. V praktické části jsou interpretovány výsledky kvantitativního výzkumu. Bylo zvoleno dotazníkové šetření a respondenty byli pedagogové základních a mateřských škol. Cílem bylo zjistit, jak se výuka cizího jazyka v předškolním věku promítá do cizojazyčného vzdělávání na 1. stupni ZŠ a jestli pedagogové vnímají tuto aktivitu jako efektivní. Dále bylo zjišťováno, zda jsou v preprimárním cizojazyčném vzdělávání zajištěny takové podmínky, aby tato iniciativa mohla být efektivní.The thesis "Teaching a Foreign Language in Kindergarten" deals with foreign language education in preschool and its impact on foreign language education in primary school. The theoretical part defines the basic concepts related to preschoolers, the development specifics of preschool children, the importace of language and the development of verbal skills, and the origin of bilingualism and its risks. It also summarizes the views of experts on the early teaching of a foreign language, points out the difficulties that may occur in teaching a foreign language to preschool children, and, ultimately, focuses on appropriate methods and forms of teaching a foreign language in kindergarten. In the practical part, results of quantitative research are introduced. The research was conducted in the form of a survey and the respondents were teachers of primary schools and kindergartens. The aim was to find out how teaching of a foreign language in preschools translates into foreign language education at primary schools and if teachers perceive this activity to be effective. Furthermore, it was investigated whether there were conditions in the preprimary foreign language education permitting this initiative to be effective.
Klíčová slova:
primární vzdělávání; předškolní vzdělávání; výuka cizího jazyka; Foreign language education; preschool education; primary education Citace: KLABANOVÁ, Lenka. Výuka cizího jazyka v mateřské škole. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29549