Název:
Prožitkové učení a interaktivní vzdělávací projekty a jejich význam pro vzdělávání žáků mladšího školního věku
Překlad názvu:
Experiential learning and interactive training projects in impact on pupils in younger school age.
Autoři:
KALMUSOVÁ, Ivona Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá významem učení se prožitkem pro rozvoj vzdělávání dětí mladšího školního věku. V teoretické části práce je rozebrána současná situace v českém školství, směry, kterými se ubírají snahy o inovaci, zaměřuje se i na další možnosti a výzvy, které s sebou modernizace českého školství přináší. Cílem výzkumného šetření je především analýza náhledu učitelů na přínos interaktivních vzdělávacích projektů ? tj. jejich cíle, zaměření, obsah a pojetí akcí, v tomto případě interaktivních výstav doplňujících tradiční školní výuku. Zároveň sleduje aktivitu spojenou s informovaností oslovených učitelů v oblasti využívání netradičních metod vzdělávání.The work addresses the importance of learning by experience for the development of education in elementary school pupils. The theoretical part of the work analyzes the current situation in the Czech education system, the directions of innovation efforts, and focuses on other opportunities and challenges that come together with modernization of the Czech education. The research primarily pursues an analysis of teachers' view to benefits of interactive educational projects - i.e. their objectives, focus, content and concept of events - in this particular case, interactive exhibits which complement the current system of education. It simultaneously monitors the activity and awareness of questioned teachers in the area of non-traditional methods of education.
Klíčová slova:
alternativa; dětské interaktivní muzeum; dětské vědecké a vzdělávací centrum; inovace; interakce; interaktivní exponát; mimoškolní vzdělávání.; multikulturní výchova; muzejní pedagogika; projektové učení; učení se prožitkem; zážitková pedagogika; alternative; children's interactive museum; children's science and educational center; experiential learning; innovation; interactions; interactive exhibit; learning by experience; multicultural and extracurricular education.; museum education; project learning Citace: KALMUSOVÁ, Ivona. Prožitkové učení a interaktivní vzdělávací projekty a jejich význam pro vzdělávání žáků mladšího školního věku. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29294