Original title:
Diagnostika možných obtíží při čtení u dětí předškolního věku
Translated title:
Diagnostics pre - reading difficulties of child's pre - school age
Authors:
CIRHANOVÁ, Radka Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí předškolního věku se zaměřením na rizika čtení a psaní. Teoretická část popisuje problematiku vývoje dítěte předškolního věku a problematiku dětí se specifickými poruchami učení. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, zaměřeného na možnost využití testu Rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. V závěru práce jsou zhodnoceny získané výsledky.This baccalaureat thesis goes into the range of specific learning dysfunctions, appearing by the pre-school children with special focus on the critical points connected with reading and writing. The theoretical part describes the problem of the progress of preschool children and the problems og children with specific learning disfunctions.The practical part of my thesis presents the results of research, which was focused on the option of using the test Risk sof reading and writing malfunctions appearing by the early scholars. All the gained results are analysed in the final part of my thesis.
Keywords:
child; dysgraphia; dyslexia; specific learning disfunctions; dysgrafie; dyslexie; dítě; specifické poruchy učení Citation: CIRHANOVÁ, Radka. Diagnostika možných obtíží při čtení u dětí předškolního věku. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/28922