Original title:
Přiblížení základních principů Feng-Shui žákům v ZŠ a MŠ ve Zdíkově a jejich aplikace v praktickém projektu
Translated title:
Zoom basic principles of Feng-Shui for pupils in primary schools and kindergartens Zdíkov and their application in a practical project
Authors:
SOJKA, Milan Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce má za úkol aplikovat základní tvůrčí principy feng shui do prací žáků prvního a druhého stupně ZŠ a MŠ Zdíkov ve výtvarné výchově. První kapitola vysvětluje pojem feng shui a jeho historii. Dále jsou vysvětleny pojmy základních metod feng shui, jejich principy a definicemi ve vztahu k energii hmoty a prostoru. Druhá kapitola je věnována praktické části projektu. Základním tvůrčím principům, jejich významu a všeobecnému popsání projektu. Určení kompetencí a dovedností, jež žák získává, při výtvarné výchově. Prostřednictvím náhodného vzorku žáků je provedena aplikace tvůrčích principů feng shui ve výtvarné výchově. Dále je zde také zmíněna historie školství Zdíkovska a popis školy, kde projekt vznikl.This thesis aims to apply the basic principles of feng shui to the creative work of the pupils in art education on the first and second grade of primary schools and kindergartens in Zvíkov. The first chapter explains the concept of feng shui and it?s history. In following there are explained the basic concepts of feng shui methods, their principles and definitions in relation to the energy of matter and space. The second chapter is devoted to the practical part of the project. This chapter specifies these basic creative principles in detail, their importance and general description of the project. There is mentioned a determination of competencies and skills that student receives in art. The application of creative principles of feng shui in art education has been implemented by a random sample of the pupils. . There is also mentioned an educational history of the schools in Zvíkov and a description of the school in which the project has been established.
Keywords:
art project; core competencies; creative principles; energy; feng shui; methods of feng shui; symbols; yin and yang; energie; feng shui; jin a jang; klíčové kompetence; metody feng shui; symboly; tvůrčí principy; výtvarný projekt Citation: SOJKA, Milan. Přiblížení základních principů Feng-Shui žákům v ZŠ a MŠ ve Zdíkově a jejich aplikace v praktickém projektu. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/30550