Název:
Kúpny rozhodovací proces spotrebiteľa na trhu letných dovoleniek
Překlad názvu:
Purchase decision-making process of consumers in the market of summer vacation
Autoři:
Soroková, Lenka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je analýza kúpneho rozhodovacieho procesu spotrebiteľa na trhu letných dovoleniek a zachytenie aktuálnych trendov v oblasti nákupu letnej dovolenky na českom trhu. Prvé dve kapitoly sú venované základným definíciám a prístupom, slúžiacim k pochopeniu chovania spotrebiteľa, popisu marketingového mixu cestovného ruchu a faktorov ovplyvňujúcich nákupné rozhodovanie jedinca. Nasleduje rozobratie jednotlivých fáz kúpneho rozhodovacieho procesu za pomoci sekundárnych dát. Vo štvrtej kapitole je stručne popísaný trh cestovného ruchu v ČR, jeho subjekty a prehľad služieb cestovného ruchu. Záver práce je venovaný rozboru mnou realizovaného dotazníkového šetrenia a výstupom z neho. Za účelom priblíženia rozhodovania jedinca o nákupe letnej dovolenky, sú výsledky vlastného výskumu podporené dátami Market -- Media -- Lifestyle (MML). Zhrnutie výsledkov šetrenia a prehľadné zobrazenie procesu nákupu letnej dovolenky na základe dostupných dát uzatvára predposlednú časť. Poslednú časť práce tvorí jej záver.Cílem diplomové práce je analýza kupního rozhodovacího procesu spotřebitele na trhu letních dovolených a zachycení aktuálních trendů v oblasti nákupu letní dovolené na českém trhu. První dvě kapitoly jsou věnovány základním definicím a přístupům, sloužícím k pochopení chování spotřebitele, popisu marketingového mixu cestovního ruchu a faktorů ovlivňujících nákupní rozhodování jedince. Následuje podrobnější rozbor jednotlivých fází kupního rozhodovacího procesu za pomoci sekundárních dat. Ve čtvrté kapitole je stručně popsán trh cestovního ruchu v ČR, jeho subjekty a přehled služeb cestovního ruchu. Závěr práce je věnován rozboru mnou realizovaného dotazníkového šetření a výstupu z něj. Za účelem přiblížení rozhodování jedince o nákupu letní dovolené jsou výsledky vlastního výzkumu podpořeny daty Market - Media - Lifestyle (MML). Shrnutí výsledků šetření a přehledné zobrazení procesu nákupu letní dovolené na základě dostupných dat uzavírá předposlední část. Poslední část práce tvoří její závěr.The aim of this thesis is to analyse the consumer's purchase decision-making process at the market of the summer vacations and capture current trends of buying summer vacation in the Czech market. The first two chapters are devoted to basic definitions and approaches, serving to understanding consumer behaviour, description of the marketing mix of tourism and the factors affecting the buying decision of the individual. Next part of the thesis examines different phases of the purchase decision-making process by using secondary data. The fourth chapter briefly describes the tourism market in the Czech Republic, its entities and services overview of tourism. The final part is devoted to the analysis of a questionnaire survey carried out by me and the acquired results. My own research is supported by data from Market -- Media -- Lifestyle (MML). The end of the work is composed of the result summary and conclusion of the investigation and it shows clear process of buying summer vacation on the basis of available data.
Klíčová slova:
Dotazníkové šetření; Kupní rozhodovací proces; Marketing služeb a jeho specifika; Spotřebitel a jeho chování; Trh letních dovolených; Consumer and his behavior; Purchase decision-making process; Questionnaire survey; Services Marketing and its specifications; Summer vacation market
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35121