Original title:
Módní značka jako forma sebepojetí
Translated title:
Fashion Brands as Expression of Personality
Authors:
Šlechta, Martin ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Hřivňák, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se věnuje významu módy a roli, jakou módní značky hrají v sebepojetí jedince a konkrétně jakým způsobem se stávají zdrojem výrazu jeho osobnosti. Značka se na základě zvážení svojí identity, positioningu a cílové skupiny snaží prostřednictvím určitého výrazu v podobě produktu, reklamy a dalších aktivit vyvolávat v lidech dlouhodobě a konzistentně představu určité ikonické osobitosti, kterou lze popsat s pomocí archetypů. Každý člověk má vedle toho sklony tíhnout k některým archetypům více (podle svých motivací) než k jiným, čímž se projevuje jeho osobnost. Tu se snaží navenek demonstrovat prostřednictvím určitého výrazu v podobě stylu oblékání, který mu poskytne vhodná značka. Spotřebitel se tedy se značkou potkává v bodě, který hovoří o osobnosti (v podobě určitého archetypu).This paper deals with the meaning of fashion and the role that fashioin brands play at how one looks at himself/herself and what way they become the source of expression of his/her personality.
Keywords:
Archetype; Brand; Fashion; Semiotics; archetypy; móda; sémiotika; značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35087