Název:
Módní značka jako forma sebepojetí
Překlad názvu:
Fashion Brands as Expression of Personality
Autoři:
Šlechta, Martin ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Hřivňák, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se věnuje významu módy a roli, jakou módní značky hrají v sebepojetí jedince a konkrétně jakým způsobem se stávají zdrojem výrazu jeho osobnosti. Značka se na základě zvážení svojí identity, positioningu a cílové skupiny snaží prostřednictvím určitého výrazu v podobě produktu, reklamy a dalších aktivit vyvolávat v lidech dlouhodobě a konzistentně představu určité ikonické osobitosti, kterou lze popsat s pomocí archetypů. Každý člověk má vedle toho sklony tíhnout k některým archetypům více (podle svých motivací) než k jiným, čímž se projevuje jeho osobnost. Tu se snaží navenek demonstrovat prostřednictvím určitého výrazu v podobě stylu oblékání, který mu poskytne vhodná značka. Spotřebitel se tedy se značkou potkává v bodě, který hovoří o osobnosti (v podobě určitého archetypu).This paper deals with the meaning of fashion and the role that fashioin brands play at how one looks at himself/herself and what way they become the source of expression of his/her personality.
Klíčová slova:
archetypy; móda; sémiotika; značky; Archetype; Brand; Fashion; Semiotics
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35087