Original title:
Ocenění podniku RENETRA, s.r.o.
Translated title:
The Valuation of the company RENETRA, s.r.o.
Authors:
Štěpánek, Libor ; Scholleová, Hana (advisor) ; Janouš, Vladimír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je odhad tržní hodnoty společnosti RENETRA, s.r.o. k 30. listopadu 2012. Tržní hodnota reflektuje cenu, kterou je ochoten zaplatit běžný kupující na trhu. Práce je rozdělena do dvou celků. V prvním se zabývám teoretickými předpoklady pro oceňování podniků. Cílem této části je popis základních metod a postupů oceňování, bez kterých by se samotné ocenění neobešlo. Druhým celkem je praktická část, kde se snažím aplikovat postup ocenění na reálném podniku a na základě reálných dat. Praktická část je rozdělena na finanční analýzu, kde bude shrnuto finanční zdraví podniku. Další částí je strategická analýza, jejímž závěrem bude prognóza tržeb podniku. Na základě strategické analýzy budou podrobeny zkoumání generátory hodnoty a následně bude sestaven finanční plán. Poslední částí je samotné ocenění podniku a zjištění hodnoty podniku.Aim of this thesis is to determine the market value of the company RENETRA, s.r.o. to date 30th November 2012. Market value reflects value, which is common buyer willing to pay on the market. The thesis is divided into two main parts. In the first part theoretical background and key assumptions are determined. The aim of this part is to describe the basic methods and valuation process without which the valuation would be incomplete. In the second part I apply valuation methods in order to determine the value of real company based on real data. This part consists of financial analysis, where financial health-check is performed. Next part is strategic analysis with conclusion of sales forecast. Based on the results of strategic analysis generators values will be examined and subsequently the financial plan will be compiled Last part is determination of the value of the company.
Keywords:
business valuation; DCF Entity; generators of value; Renetra; strategic analysis; DCF Entity; generátory hodnoty; ocenění podniku; Renetra; strategická analýza,
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34914