Original title:
Analýza determinant návštěvnosti hradu Kost
Translated title:
Analýza determinant návštěvnosti hradu Kost
Authors:
Bezoušková, Sandra ; Stroukal, Dominik (advisor) ; Svoboda, Miroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce pomocí ekonometrické analýzy analyzuje a odhaduje determinanty návštěvnosti hradu Kost. Na základě denních dat z let 2007 - 2011 dochází k závěru, že návštěvnost ovlivňují srážky, teplota, cena benzinu, víkendy a svátky, období prázdnin a konané marketingové akce. Dále se práce zabývá analýzou marketingových akcí, kde dochází k závěru, že marketingové akce nemusí být výnosné, jak se může na první pohled zdát.This thesis analyses and estimates the visitor rate determinants of the Castle Kost using econometric analysis. Based on the daily data from years 2007 - 2011 it concludes that the visitor rate is influenced by rainfall, temperature, petrol price, weekends and holidays, and by marketing events held in place. Next, the thesis concentrates on marketing events analysis, where it concludes that marketing events do not have to be profitable as it may seem at the first sight.
Keywords:
attendance; castle; econometric analysis; marketing events; ekonometrická analýza; hrad; marketingové akce; návštěvnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34896