Název:
Sociální sítě, uživatelé a marketing
Překlad názvu:
Social networks, Users and Marketing
Autoři:
Kobrle, Daniel ; Palovská, Helena (vedoucí práce) ; Mildeová, Stanislava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá analýzou internetových sociálních sítí a jejich vztahu s uživateli. Dále se věnuje jejich výdělečnému modelu a marketingovému využití. Cílem je vytvořit přehled o procesu vzniku a vývoje sociálních sítí v ČR a ve světě, důvodech jejich vzniku a analyzovat jejich nynější výdělečný model. Cílem je také popsat příležitosti sociálních sítí v podnikání, zejména možnosti jejich využití k inzerci, propagaci produktů a řízení vztahů se zákazníky. Tato práce popisuje jednotlivé typy reklam a jejich vlastnosti, dále pak analyzuje nejvýznamnější sociální sítě působící v českém prostředí a ukazuje jejich specifika v oblasti marketingu a příležitosti, které skrývají pro firmy hledající nové zákazníky či zaměstnance. Je zde také analyzován vztah mezi sociálními sítěmi a uživateli, ovlivnění uživatelů sociálními sítěmi a jejich vliv na spotřebu. Dále je zde popsána problematika zpracování osobních údajů, rizik a hrozeb sociálních sítí. Následuje průzkum pohledu uživatelů na nejvýznamnější českou sociální sít a z něj plynoucí doporučení. V této práci najdete rady a doporučení, jak využít příležitostí, které sociálních sítě nabízejí v oblasti propagace produktů a komunikace firem se zákazníky.This thesis deals with the analysis of internet social networks and their relationship with users. It also discusses their business model and marketing purposes. The aim is to create an overview of the process of genesis and evolution of social networks in the Czech Republic and the world, the reasons for their formation and to analyze their current business model. The aim is also to describe the opportunities of social networks in business, especially how to use them to advertising, products promotion and customer relationship management. This thesis describes the different types of ads and their properties, then analyzes the major social networks operating in the Czech environment and shows their characteristics in marketing and the opportunities they offer for companies looking for new customers or employees. There's also analyzed the relationship between social networks and users, influence of social network od thein users and their impact on consumption. Then there is described the user view, processing of personal data, risks and threats of social networks. A between users in the most significant Czech social network follows and the resulting recommendations. In this thesis, you can find advices and recommendations on how to use the opportunities of social networks in promoting products and communication of companies with customers.
Klíčová slova:
Facebook; firmy; marketing; reklama; Sociální sítě; vztahy se zákazníky; advertising; companies; customer relationship management; Facebook; marketing; Social Networks
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34800