Original title:
Faktory zvyšování prosperity střední firmy
Translated title:
Factors of incresing effectivity of medium-sized company
Authors:
Poc, Pavel ; Srpová, Jitka (advisor) ; Milota, Rostislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících prosperitu konkrétního středního podniku. V teoretické části jsou tyto faktory rozděleny do čtyř základních oblastí podnikového řízení, kterými jsou management, marketing, řízení lidských zdrojů a finanční řízení. Jsou popsány metody a přístupy využívané k analýze těchto oblastí. V praktické části jsou stanovené metody a postupy aplikovány na konkrétní střední podnik podnikající na trhu zahradnických a sadovnických realizací a údržby zeleně. Cílem diplomové práce je analyzovat současný stav ve firmě v oblastech managementu, marketingu, finančního a personálního řízení a zhodnotit tuto situaci a na základě těchto analýz vytvořit soubor konkrétních krátkodobých a dlouhodobých opatření a doporučení vedoucích k zefektivnění firmy.This thesis analyzes the factors determining the prosperity of medium-sized company. In the theoretical part, these factors are divided into four basic areas of corporate governance, those are management, marketing, human resource management and financial management. The thesis then describes methods and approaches used to analyze these areas. In the practical part these method and procedures are applied to specific medium-sized company opetating on the market of gardening and park implementations and maintenance of greenery. The aim of this thesis is to analyze the current state of the company in the areas of management, marketing, financial and personnel management and assess current situation, and based on these analyzes to create a set of specific short-term and long-term measures and recommendations leading to more efficient company.
Keywords:
financial analysis; human resources management; management; marketing; prosperity; finanční analýza; management; marketing; personalistika; prosperita
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34733