Original title:
Analýza českého trhu pánské kosmetiky
Translated title:
Analysis of the czech market with men´s grooming
Authors:
Kašparová, Barbora ; Černá, Jitka (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je analyzovat nabídku a spotřební chování na trhu s pánskou kosmetikou v České republice s primárním zaměřením na podkategorii pánské pleťové kosmetiky. V rámci spotřebního chování je hlavním cílem zjistit motivace, které stojí za užíváním a neužíváním pánské pleťové kosmetiky v České republice a ověření stanovených hypotéz. V první části práce jsou obsažena teoretická východiska, historie pánské kosmetiky a charakteristika světového a evropského trhu s pánskou kosmetikou. Druhá část práce se soustředí na český trh s pánskou kosmetikou. Zde je nejprve uvedena obecná charakteristika trhu a dále se práce zaměřuje na analýzu nabídky na českém trhu pánské pleťové kosmetiky. Poslední část zjišťuje spotřební chování na trhu s pánskou kosmetikou a pánskou pleťovou kosmetikou v České republice. Pro analýzu spotřebního chování byla využita data databáze MML-TGI a vlastní dotazníkové šetření.Goal of this master's thesis is to analyse offer and consumer behaviour on men's grooming market in Czech republic with primary focus on the men's skin care subcategory. Considering the analysis of consumer behaviour the main aim is to discover main motivations linked with usage and refusal of men's skin care products and verification of defined hypothesis. First part of this thesis contains explanation of theoretical terms, history of men's grooming, characterization of global and european men's grooming market. Second part of the thesis focuses on men's grooming market in Czech republic. First, general characteristic of the market is provided and then the offer on the czech market with men's skin care is analysed. In the final part consumer behaviour is examined. For this cause secondary and primary sources were used including the MML-TGI database and questionnaire.
Keywords:
consumer behaviour; market analysis; men´s grooming; men´s skin care; analýza trhu; pánská kosmetika; pánská pleťová kosmetika; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34542