Název:
Analýza financování vysokého školství v ČR a vybraných zemí OECD
Překlad názvu:
The Analysis the Financing of the Higher Educational System in the Czech Republic and Other Selected OECD Member Countries
Autoři:
Tomanová, Zuzana ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je analýza financování vysokého školství v České republice a dalších vybraných zemí OECD a porovnání systémů školství. Česká republika není jedinou zemí, kde financování vysokoškolského vzdělávání je předmětem vážných diskuzí. Český vzdělávací systém se potýká s chybějícími prostředky, které představují základní strukturní problém. Řada zemí se postupně přiklání k reformním krokům, mající řešit tuto problematiku. Teoretická část bude věnována teorii lidského kapitálu, postavení vzdělání ve společnosti, vzdělávací politice, mechanismům financování vysokého školství a toku finančních prostředků. Praktická část bude obsahovat analýzu financování terciárního vzdělávání v České republice, Německu, Švédsku, Velké Británii a Slovinsku. Výdaje na školství budou porovnávány ve vazbě na HDP a státním rozpočtu vybraných zemí a následně metodou srovnání budou popsány odlišnosti jednotlivých systémů vysokého školství.The aim of this bachelor thesis is to analyse the financing of the higher educational system in the Czech Republic and other selected OECD member countries and the comparison of these systems. The Czech Republic is not the only country where the financing of the higher education is subject to serious discussions. The Czech educational system deals with a lack of funds which represent the basic structural problem. Many countries come to reformative steps that should handle this issue. The theoretical part concerns the theory of human capital, the role of education in society, the educational politics, the financing mechanisms of the higher education and the financial flows. The practical part analyses the tertiary education in the Czech Republic, Germany, Sweden, Great Britain and Slovenia. Expenses on education will be compared in relation to GDP and state budgets of the selected countries. Subsequently, the differences of the individual higher educational systems will be described by means of the comparison method.
Klíčová slova:
Financování vysokého školství; Porovnání způsobů financování; Vysokoškolské vzdělání; Vzdělávací politika; The comparison of financing method; The educational politics; The financing of higher education; The higher education
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34533