Název:
The position of Apple Incorporated in the World Economy
Překlad názvu:
The Position of Apple Incorporated in the World Economy
Autoři:
Marahimi, Narmin ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Štěrbová, Ludmila (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] My Diploma Thesis is aimed to clarify the position of the Apple Incorporated in the world economy, as well as expectations and anticipations for future. I decided to write about Apple not only because it's one of the leading company in the technology Market, but because interest to its production is increasing day by day, making it highly competitive. Coming to the content of my work: It consists of 3 chapters, with several subchapters being included into each chapter. The first chapter is an overview of the company's history, showing step by step its growth, rise and fall periods, first computers and production. As all the history of Apple existence is connected with the name of Steve Jobs, I decided to express my opinion about Post-Steve Jobs era. Second chapter consists of PEST,SWOT,Competitor and product analysis of the company's product, where iPhone, Ipad and Mac were analyzed. and the third and last chapter reveals vision and mission of the company,its preferences, values, finishing with very positive note, such as the short overview of the most successful products of the company.Cílem této diplomové práce je demonstrovat pozici společnosti Apple na světovém trhu, stejně jako její vyhlídky do budoucnosti. Důvodů, proč je tato práce věnována právě této společnosti, je více, především však jde o to, že jde o výrobce údávajícího tempo na trhu ve svých kategoriích, přičemž zájem o jeho výrobky, a s ním i konkurenceschopnost, neustále vzrůstá. Práce se skládá z celkem tří kapitol, z nichž každá je následně rozčleněna do několika podkapitol. První část se zabývá historií společnosti. Jsou zmapovány jak období růstu, tak i poklesy, stejně jako první modely počítačů a další výrobky. A protože je existence firmy Apple nerozlučně spjata s osobností jejího zakladatele Steva Jobse, konec první kapitoly se věnuje období po jeho smrti. Druhá část se zabývá analýzou vybraných produktů Apple (iPhone, iPad, Mac) z pohledu PEST, SWOT, a srovnání s konkurenčními produkty. V závěrečné kapitole je odhalena vize a strategie firmy, spolu s jejími prioritami a hodnotami. Na úplném konci práce je úspěch popisované společnosti vyjádřen stručným přehledem nejúspěšnějších produktů.
Klíčová slova:
Apple; iPad; iPhone; MacBook; Apple; iPad; iPhone; MacBook
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34496