Original title:
Analýza a strategie společnosti IceWarp na českém a zahraničním trhu
Translated title:
Analysis and strategy of the comapany IceWarp on the Czech and foreign markets
Authors:
Vacek, Vladimír ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Šveřepa, Jaromír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce si klade za cíl analyzovat působení společnosti IceWarp na českém a zahraničním trhu a následně navrhnout novou strategii pro Velkou Británii. V úvodu práce je představen trh groupware řešení a produkt IceWarp Server. Další část obsahuje informace o české distribuční pobočce. Jsou zde popsány procesy získávání zákazníků, péče o stávající zákazníky a technická podpora. Následně je provedeno srovnání s britskou pobočkou, která má stejnou strukturu. Na základě zjištěných nedostatků je pro tento trh navržena nová strategie zohledňující dva přístupy lišící se ve finanční náročnosti navrhovaných opatření.The thesis aims to analyze the recent activity of the IceWarp company on the Czech and foreign market and then to propose new strategy for Great Britain. The introduction presents the groupware solution and the product IceWarp Server. The next part contains information about the Czech branch and describes the processes of customer acquisition, customer care department and technical support department. Then it is made the comparison with British branch which has the same structure. Based on the indentified shortage the new strategy is proposed in two version differing in financial cost.
Keywords:
acquisiton; direct sale; groupware; IceWarp; software; groupware; IceWarp; obchod; přímý prodej; software
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34328