Název:
Využití metod dramatické výchovy v dramaticko-artefiletickém projektu v Montessori školce
Překlad názvu:
Using methods of drama education in the drama & artefiletick project in montessori preschool
Autoři:
KŘÍŽOVÁ, Markéta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá metodami dramatické výchovy využitelných v mateřské škole. V teoretické části práce popisuje jednotlivé metody dramatické výchovy a jejich cílové kompetence. Dále seznamuje s výtvarným způsobem práce nazývaným artefiletika. Stručně jsou popsány principy Montessori pedagogiky a partnerský způsob komunikace s dětmi "Respektovat a být respektován". V teoretické části je popsaný pohádkový projekt pro mateřské školy O kůzlátkách. V projektu jsou využity metody dramatické a artefiletcké činnosti. Projekt je realizován v Montessori mateřské škole. To odráží komunikační styl ve třídě. Práci zakončuje porovnání kompetencí rozvíjených u dětí pomocí využitých metod dramatické výchovy a artefiletiky s požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.This work deals with methods of drama education for use in kindergarten. The theoretical part describes the various methods of drama and their target competencies. Also introduces the kind of artwork called artefiletics. Briefly describe the principles of Montessori pedagogy and partnership kind of communication with children called "To Respect and to be respected." In the theoretical part is described the fabulous project for kindergarten ?About Yeanlings?.The project uses artephiletic and dramatic methods. The project is implemented in a Montessori kindergarten. This reflects the style of communication in the classroom. The work concludes with comparison of competencies acqiured by children using dramatic education techniques and artephiletic with the requirements of the Framework educational program for preschool education.
Klíčová slova:
artefiletika; dramatická výchova; mateřská škola; Montessori; partnerský přístup; respektovat a být respektován; Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; tvořivá dramatika; artephiletic; creative drama; drama; general educational program for preschool education; kindergarten; Montessori; partnership; respect and be respected Citace: KŘÍŽOVÁ, Markéta. Využití metod dramatické výchovy v dramaticko-artefiletickém projektu v Montessori školce. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/26193