Název:
Preventivní program proti šikaně na základní škole
Překlad názvu:
Preventive Program against Chicane for Elementary School
Autoři:
JURKOVÁ, Ivana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své bakalářské práci se zabývám preventivním programem proti šikaně na základní škole. Cílem bylo na základě studia odborné literatury a analýzy současného stavu dané školy vypracovat školní program proti šikaně pro tuto základní školu. Práce je rozdělena do třech kapitol. Nejprve se věnuji objasnění pojmů, jako je šikana a šikanování, dále charakterizuji její aktéry a následky, které u nich mohou vzniknout. V následující kapitole se zaměřuji na prevenci šikany, kterou nejprve vymezím, a následně představím některé metody a formy prevence. Součástí kapitoly jsou instituce, orgány v systému prevence šikany, které poskytují pomoc v případě prevence nebo již šikany vzniklé. V poslední kapitole je obsahem školní program proti šikanování, jeho charakteristika, předpoklady k fungování, diagnostika žáků a evaluace preventivních programů. Na základě prostudovaných odborných informačních zdrojů a analýzy současné situace dané základní školy je poslední částí této bakalářské práce mnou vytvořený škoní program proti šikaně pro tuto konkrétní základní školu. Program obsahuje třináct klíčových komponent, potřebných pro jeho funkčnost. Preventivní program následně poskytnu předem vybrané základní škole.In my thesis I have focused on a bullying prevention programme in a primary school. The intention was to create a bullying prevention programme for the specific school. I would have achieved this by studying professional literature and analysing the current situation at the school. The thesis is divided into three sections. In the first section I have concentrated on clarifying concepts of bullying, characterising individuals involved and summarising the consequences which may have occurred. In the next section I have focused on bullying prevention outlining the methods and techniques used. I have included the institutions and legislative authorities for bullying prevention or when the bullying has already occurred. The last section is a summary of the school programme against bullying where I have described my interpolation of what the results could be including student?s diagnosis and evaluated further preventative methods. In the last part of the thesis based on my studies of professional literature and analysis the current situation of the specific school I have created the finalised programme for the specific school. The programme consists of thirteen key components, which should be included for its function. The preventive programme I will then introduce to the previously selected school.
Klíčová slova:
Agresor; Oběť; Prevence; Preventivní program; Základní škola; Šikana; Agressor; Bullying; Elementary school; Prevention; Prevention program; Victim Citace: JURKOVÁ, Ivana. Preventivní program proti šikaně na základní škole. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25670