Název:
Zooterapie u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v okrese Tábor
Překlad názvu:
Zootherapy for Pupils with Special Education Needs in District Tábor
Autoři:
KRATOCHVÍLOVÁ HAVLOVÁ, Jitka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Zooterapie, jako poměrně nová metoda, je zařazována v rámci ucelené rehabilitace i do speciálních škol. Zde se uplatňuje nejen jako vhodná relaxace a zpestření výuky, ale také v cílené práci s dětmi- rozvoj fyzických, psychických, emocionálních i sociálních dovedností. Zvíře není jen prostředník, ale vítaný kamarád, ke kterému má mnoho dětí s postižením bližší vztah než k ostatním lidem. Psí kamáradi jsou věrní, bez podmínek jsou ochotni se přitulit a pohrát si, nabízí nepřeberné množství podnětů, dítě se s nimi nenudí a učí se přirozeně novým dovednostem. Jízda na koni dává dětem pocit výjimečnosti, radosti, volnosti, zvyšuje jejich sebehodnocení a rozvíjí dítě po motorické stránce. A i malá zvířata (křečci, morčata, želvy, andulky apod.) dokážou v dítěti probudit radost, zájem a přes lásku ke zvířeti je krůček k lásce k ostatním lidem.Zootherapy, as a relatively new method, is categorized within a comprehensive rehabilitation and in special schools. Here is used not only as suitable relaxation and diversification of lessons, but also in targeted work with children ? development of physical, mental, emotional and social skills. The animal is not the only mediator, but a welcome friend, to which many children with disabilities have closer relationship than to other people. Dogs are loyal friends, without any conditions, they are willing to snuggle and play, offering a plentiful amount of initiative, the child is not bored with them and he /she learns new skills naturally. Horse riding gives to children a sense of uniqueness, joy, freedom, it increases their self-image and it develops child´s motor activity. And even small animals (hamsters, quinea pigs, turtles, budgies etc.) are able to awaken happiness, interest and through love to an animal it is only a step to love other people.
Klíčová slova:
Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami; inkluze; integrace; speciální pedagogika; ucelená rehabilitace; zooterapie; Children with special education needs; comprehensive rehabilitation; inclusion; integration; zootherapy Citace: KRATOCHVÍLOVÁ HAVLOVÁ, Jitka. Zooterapie u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v okrese Tábor. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25489