Název:
Předpokládané znalosti z morfologie a anatomie rostlin na základě rozboru učebnic přírodopisu
Překlad názvu:
Assumed knowledge of plants morphology and anatomy based on analysis of biology textbooks
Autoři:
KOTROUŠOVÁ, Jitka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Předpokládané znalosti z morfologie a anatomie rostlin na základě rozboru učebnic přírodopisu je rozdělena na praktickou a teoretickou část. V teoretické části se zabývá vymezením pojmu učebnice a jejími funkcemi ve vzdělávacím procesu, metodami tvorby didaktických testů a také požadavky Rámcového vzdělávacího programu na vzdělávací obor přírodopis, konkrétně na tématický celek anatomie a morfologie rostlin. Vymezeno je jak učivo, tak i očekávané výstupy z tohoto tématického celku. Praktická část je věnována analýze jednotlivých učebnic, a to jak z pohledu úrovně požadovaných znalostí, tak i z pohledu formy zpracování základních poznatků z anatomie a morfologie rostlin. Analýzou učebnic bylo zjištěno, že všechny hodnocené učebnice splňují požadavky MŠMT na tuto oblast vzdělání, avšak mezi jednotlivými hodnocenými učebnicemi jsou obrovské rozdíly. Jako součást praktické části je také vytvořen dotazník, který bude možné použít při následném konkrétním průzkumu znalostí na vybraných školách regionu.Bachelor thesis ? Assumed knowledge of plants? morphology and anatomy based on analysis of biology textbooks is divided into 2 parts: practical and theoretical. The theoretical part describes textbook definition and its function in the educational process, generation methods of didactic tests and also requirements of General Educational Program in the educational field of Biology, specifically in the thematic unit plants? anatomy and morphology. Both curriculum and expected outputs of the above-mentioned thematic unit are defined. The practical part is devoted to analysis of particular textbooks, both from the view of requested knowledge and the view of basic knowledge of elaboration of plants? morphology and anatomy. Textbooks analysis discovers that all rated textbooks fulfill requirements of Ministry of Education in the educational area however there are significant differences in their evaluations. A questionnaire has been created as a component of practical part which could be used during following-up knowledge of survey in the selected schools of a region.
Klíčová slova:
didaktický test; předpokládané znalosti; Rozbor učebnic; assumed knowledge; didactic test; Textbooks analysis Citace: KOTROUŠOVÁ, Jitka. Předpokládané znalosti z morfologie a anatomie rostlin na základě rozboru učebnic přírodopisu. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/24736