Original title:
Analýza vnějšího prostředí pro vybranou firmu
Translated title:
Analysis of external environment for the selected company
Authors:
ONDOKOVÁ, Lucie Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce bylo zhodnocení současné situace a postavení stavební firmy Milan Hodboď na trhu pomocí analýz vnějšího prostředí. Pro analýzu vnějšího prostředí jsem použila STEP analýzu a Porterův model pěti sil. STEP analýza identifikuje faktory makroprostředí (sociální a kulturní, technické a technologické, ekonomické, politické a legislativní). Porterův model pěti sil studuje mikroprostředí (nová konkurence, zákazníci, dodavatelé, substituty a stávající konkurence).The aim of my bachelor thesis was to appreciate the current situation and market position of the building company Milan Hodboď through analysis of external environment.For analyse of external environment I used STEP analyse and Porter´s model of five powers. STEP analyse detects effects from macroenvironment (social and cultural, technical and technological, economic, political and legislative). Porter´s model five forces studies microenvironment (new competition, customers, suppliers, substitutes and the competition).
Keywords:
macroenvironment; marketing environment; Porter´s model of five powers; STEP analyse; makroprostředí; marketingové prostředí; Porterův model pěti sil; STEP analýza Citation: ONDOKOVÁ, Lucie. Analýza vnějšího prostředí pro vybranou firmu. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/24157