Název:
Aplikace SWOT analýzy na vybraný podnik
Překlad názvu:
A SWOT analysis applied to the selected company
Autoři:
LETOVSKÁ, Pavla Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo zhodnotit prostředí, ve kterém se vybraný podnik nachází a na základě toho pak aplikovat analýzu SWOT. Pro práci byla vybraná společnost MONTZA v.o.s., která se pohybuje v oblasti stavebnictví. Společnost funguje od roku 1992 a sídlo má na jihu Čech, v Českých Budějovicích. Aplikovaná SWOT analýza slouží k vymezení silných stránek podniku, slabých stránek, příležitostí a ohrožení působící na podnik. Pro bližší poznání prostředí, ve kterém se podnik nachází, musely být nejprve použity jiné analýzy. Jako základní nástroj pro analyzování vnějšího prostředí byla použita analýza STEP. Tato analýza identifikuje vlivy sociální, technologické, ekonomické a politické. Pro bližší poznání vnitřního prostředí společnosti byla použita Analýza výsledků v jednotlivých funkcionálních oblastech. Tato analýza rozebírá oblasti výroby, financí, marketingu, úrovně řízení a lidské zdroje, a nakonec také výzkum a vývoj. V práci nebyla opomenuta Analýza zájmových skupin, která nám identifikuje jednotlivé skupiny mající na podnik určitý vliv. Díky matici zájmových skupin bylo zjištěno, jak s danými skupinami do budoucna pracovat. Tyto kroky sloužily k vymezení faktorů pro SWOT analýzu. Na základě srovnání těchto faktorů byla definována strategie, kterou by se měl podnik řídit. Tato strategie říká, jaké kroky do budoucna by měla analyzovaná společnost podnikat. Nejvhodnější strategií byla strategie Konfrontace, která poukazuje na fakt, že podnik by měl dostatečně využít své silné stránky k odvrácení působících hrozeb.The aim of this bachelor thesis was to assess the environment of selected company and then apply the SWOT analysis. A MONTZA company, construction enterpriser, was chosen for this work. This company was founded in 1992 with domicile in České Budějovice city in South Bohemia. A SWOT analysis is a strategy planning method for evaluation of Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats influencing the company. However, other methods were used to recognize the company´s environment. The fundamental method for the environment analysis was the STEP analysis. This analysis identifies the social, technological, economic and political influence on the company. An Analysis of results in particular functional areas was used for recognition of the company´s internal environment. This method analyzes the area of production, finances, marketing, management level, human resources and finally the research and development. An Analysis of cliques, which allows identification of particular cliques affecting the company, was used too. These steps were used for definition of the factors for SWOT analysis. A strategy for the company´s governing was defined according to comparison of these factors. This strategy shows what steps the company should do in the future. The most appropriate strategy was the Confrontation strategy, which consists in employing the strong points of the company for averting the threats.
Klíčová slova:
management; SWOT analýza; vnitřní prostředí; vnější prostředí; external environment; internal environment; management; SWOT analysis Citace: LETOVSKÁ, Pavla. Aplikace SWOT analýzy na vybraný podnik. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/24052