Original title:
Analýza uplatnění regionální značky Prácheňsko
Translated title:
Analysis of Application of the Regional Brand Prácheňsko
Authors:
NIKRMAJEROVÁ, Monika Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předmětem diplomové práce je vyhodnotit uplatnění regionální značky Prácheňsko. Úvodní část obsahuje regionální značení po celé České republice. Další část se zabývá projektem ?Zavedení regionální značky Prácheňsko? a samotné značky PRÁCHEŇSKO ? regionální produkt?. Hlavní část tvoří dotazníkové šetření na akcích pořádaných místní akční skupinou. Na základě zjištěných primárních a sekundárních dat jsou v závěru práce vypracovány návrhy řešení.The subject of this thesis is to evaluate the regional brand name Prácheňsko. The exordium contains the regional labelling valid throughout the Czech Republic. The following section is focused on the topic of the implementation of the regional brand name ´Prácheňsko´ and the single brand name ´Prácheňsko ? the regional product ?´. The main part of the following thesis comprises the questionnaire survey results that were organized by one of the local action groups. The conclusion of thesis is based on the primary and secondary detective data and suggestions of their solution.
Keywords:
Association of regional brands; brand; branding; regional brand; The PRÁCHEŇSKO - regional product?; Asociace regionálních značek; branding; PRÁCHEŇSKO ? regionální produkt?; regionální značka; značka Citation: NIKRMAJEROVÁ, Monika. Analýza uplatnění regionální značky Prácheňsko. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23930