Original title:
Analýza podmínek pro vstup firmy na zahraniční trh
Translated title:
Analysis of the Conditions for a Company Entering Into a Foreign Market
Authors:
STEJSKALOVÁ, Eva Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce byla analýza podmínek vstupu firmy na zahraniční trh. Pro práci byla vybrána firma Stuha, která působí v motocyklovém průmyslu od roku 1994, konkrétně se zabývá výrobou součástí plochodrážních motocyklů. Společnost chce začít vyvážet své výrobky na trh ve Spojených státech. Pro zhodnocení situace ve firmě byl využit rozhovor, komparace, SWOT analýza a Fullerův trojúhelník. Otevření vlastní prodejny v U. S. nepřipadá pro firmu Stuha v úvahu. Firmě bylo doporučeno najít zprostředkovatele, který zná místní poměry a zvyklosti. Na závěr byly v práci navrženy změny pro firmu. Mezi tyto změny patří změna bankovního účtu, právní formy podnikání, nový účetní software, registrování ochranné známky a pojištění majetku.The aim of this thesis is to analyse the conditions for companies which would like to enter a foreign market. I have chosen the company Stuha for my thesis. The company has been operating in motorcycle industry, specifically the speedway frames, since 1994. The company wants to expand its products to the market of the USA.In the assessment of the situation in selected company interview, comparison, SWOT analysis and Fuller's triangle were used. For the company Stuha is not possible to open its own shop in the U. S. I would recommend to find someone, who is familiar with the U. S. market. It will be easier for the company Stuha to enter the market. In the thesis there were certain changes for the Stuha company designed. They include change of the bank account, establishment of a limited liability company, purchase of accounting software, registered trademarks and new property insurance.
Keywords:
export; foreign trade; motorcycle speedway; SWOT analysis; United States of America; plochodrážní motocykl; Spojené státy americké; SWOT analýza; vývoz; zahraniční obchod Citation: STEJSKALOVÁ, Eva. Analýza podmínek pro vstup firmy na zahraniční trh. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23727