Název:
Společenská odpovědnost obchodního podniku
Překlad názvu:
Corporate Social Responsibility of Trading Companies
Autoři:
JEŽKOVÁ, Zdeňka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mé bakalářské práce bylo popsat aktuální přístupy a opatření obchodních podniků v oblasti společenské odpovědnosti podniku a provést průzkum vlivu těchto opatření na nákupní chování. Teoretickou část jsem zaměřila na vymezení pojmu společenská odpovědnost a jeho začlenění do firmy. Fakt, že společenská odpovědnost je pro firmu důležitá, je podtržen přínosy, které taktéž uvádím v teoretické části. Rovněž zmiňuji příklady činností a aktivit, které by firma měla vytvářet ať už v environmentální, sociální či ekonomické oblasti. Tyto teoretické poznatky jsem se snažila zakomponovat do dotazníku, který byl součástí mé praktické části. Stanovila jsem takové otázky pro respondenty, abych zjistila, jestli vůbec znají pojem společenská odpovědnost, co si pod tímto pojmem představí a jestli si myslí, že by právě tento koncept měli firmy zastávat při svém podnikání. Mimo jiné měli respondenti příležitost sami vlastními slovy popsat činnosti (aktivity), které si právě oni myslí, že by firma měla vytvářet, pokud se chová společensky odpovědně. Následně měli uvést příklad firmy, která se tímto konceptem zabývá. Po ukončení sběru dat pomocí dotazníkového šetření jsem nejprve rozebírala každou otázku zvlášť a popisovala jednotlivé výsledky z nich vyplývající. V další části jsem vymezila závislosti některých otázek a popisovala souvislosti mezi nimi. Pro zhodnocení jednotlivých závislostí jsem použila kontingenční tabulky a ve dvou případech i test shody neboli Paersonův chí-kvadrát test, pomocí kterého jsem zjišťovala významnost statistické závislosti. Na závěr jsem navrhla opatření, které by mohly přispět k přiblížení pojmu společenská odpovědnost veřejnosti.The aim of my thesis was to describe current approaches and measures of business enterprises in the realm of corporate social responsibility and to conduct a survey of the impact which these measures have on shopping behavior. The theoretical part is focused on the definition of social responsibility and its integration into a company. The fact, that social responsibility is important for a company, is underlined by benefits, which I mention in the theoretical part as well. I also present examples of actions and activities that a company should create in the environmental, social or economic sphere. I tried to incorporate this theoretical knowledge into a questionnaire, which was included in the practical part of my thesis. I determined questions for respondents in order to learn, whether they have any notion of social responsibility at all, what they imagine under the term and whether they think that companies should behave according to it. Among other things, respondents had the opportunity to describe in their own words the actions (activities), which they think a company should do in order to behave socially responsibly. Then they were supposed to write an example of a company that deals with this concept. After collecting data using questionnaires I analyzed each question separately first and then described the individual results arising from them. In the next part I defined dependencies of some questions and described the relations between them. For the assessment of individual dependencies I used contingency tables and a compliance test, or Pearson´s chi-square test, in two cases, which I investigated the significance of statistical dependence with. In conclusion, I proposed measures that could contribute to explain the concept of social responsibility to the public.
Klíčová slova:
CSR; etika; přínosy CSR; společenská odpovědnost; Corporate Social Responsibility; CSR; CSR benefits; ethic Citace: JEŽKOVÁ, Zdeňka. Společenská odpovědnost obchodního podniku. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/23680