Original title:
Podnikatelský koncept zařízení služeb rekreačního střediska Nová Živohošť
Translated title:
A business concept of services arrangement of recreation centre Nová Živohošť
Authors:
TOMANOVÁ, Lucie Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat trh ubytovacích a stravovacích služeb v turistické oblasti Střední Čechy ? jih. Dále na základě provedené analýzy formulovat doporučení pro rozvoj služeb ve vybrané oblasti. Vedlejším cílem práce je zjistit potřeby a požadavky návštěvníků a spokojenost s ubytovacími a stravovacími službami ve vybraném středisku letní rekreace u vody Nová Živohošť na Slapské přehradě. Na základě výsledků z dotazníkového šetření, provedených řízených rozhovorů a vlastního pohledu na danou problematiku byly navrhnuty návrhy a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti rekreačního střediska a podnikatelský koncept, který se týká kategorizace kempu pro rekreační areál Juniorcamp a Caravan Club na Nové Živohošti.The main objective of this thesis is to analyze the market accommodation and food services market in the tourist region of Central Bohemia ? South. Another objective of this thesis was to formulate recommendations for the development of services in selected area. . The aim was also to identify the needs and requirements and satisfaction of visitors with accommodation and boarding services in selected recreation centre Nová Živohošť. To achieve the objectives it was necessary to study secondary sources, writing review of the literature and knowledge on the subject. Then situational analysis was performed. Here is defined and characterized a recreation centre Nová Živohošť, located in the tourist region of Central Bohemia ? South. The situational analysis is also a market analysis of accommodation and boarding services in the recreation centre Nová Živohošť. Another part of the work is questionnaire survey and interviews with worker in tourist information centre in Neveklov and owner Juniorcamp Tobogán and Caravan Club in Nová Živohošť. Final proposals, recommendations and business concept should increase the attractiveness of an offer, the quality of the resort and meet the needs and wishes of customers.
Keywords:
accommodation; business concept; camp certification; food services market; guided interview; market accommodation services; proposals and recommendations; questionnaire research; services; tourism; vacation resort; certifikace kempu; cestovní ruch; dotazníkové šetření; návrhy a doporučení; podnikatelský koncept; rekreační středisko; služby; trh stravovacích služeb; trh ubytovacích služeb; ubytovací zařízení; řízený rozhovor Citation: TOMANOVÁ, Lucie. Podnikatelský koncept zařízení služeb rekreačního střediska Nová Živohošť. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23424