Original title:
Uzavírání spotřebitelských smluv při použití prostředků komunikace na dálku
Translated title:
closing consumer contracts when using means of distance communication
Authors:
VESELÁ, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této bakalářské práce bylo provedení analýzy uzavírání kupních smluv při běžném prodeji a prodeji na dálku. Literární rešerše této bakalářské práce byla věnována teoretickým poznatkům týkajících se daného tématu a základnímu vymezení pojmů. Praktická část se týkala vlastní práce a provedení marketingového výzkumu, jak na straně spotřebitelů, tak na straně vybraných internetových obchodů. Za účelem získání relevantních informací v dané problematice jsem oslovila také Českou obchodní inspekci s dotazy, které mne vzhledem k tomuto tématu zajímaly.The main objective of this thesis was an analysis performance of purchase contracts at the current sales and distance sales. Literature review of this thesis was devoted to theoretical knowledge of this topic and basic definitions. The content of the practical part of this thesis was performance of marketing research, both the consumer and at the selected online shops. In order to obtain relevant information in this issue I also addressed the Czech Trade Inspection with questions which I was interested in related to this topic. Citation: VESELÁ, Michaela. Uzavírání spotřebitelských smluv při použití prostředků komunikace na dálku. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23388