Original title:
Postoje a nákupní chování zákazníků nákupního centra
Translated title:
Attitudes and buying behaviour of customers of a shopping center
Authors:
JEDLIČKOVÁ, Klára Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce byla analýze postojů a nákupního chování ve vybraném nákupním centru.Zaměřila jsem se konkrétně na Obchodní dům Dvořák v Táboře. Šetření bylo provedeno formou marketingového výzkumu, jehož cílem je analyzovat vnímání spotřebitelů, jejich pocity a názory prostřednictvím dotazníkového šetření. Dále bylo cílem zjistit, z jakých důvodů spotřebitelé centrum navštěvují, co zde ve většině případů nakupují, jak shledávají prostředí a celkové charakteristiky centra.The aim of this diploma theses is some analysis of attitudes and shopping behaviour in department store Dvořák in Tábor. The investigation was made by marketing research. Its target was to analyze the perception of consumers, their feelings and opinions through the questionnaires. Another aim was to find out from which reasons consumers visit this store, what are they buying, how do they find the environment and what about global features of the store.
Keywords:
consumer; customer; marketing research; questionnaire; Shopping behavior; shopping mall; dotazník; marketingový výzkum; nákupní centrum; Nákupní chování; spotřebitel; zákazník Citation: JEDLIČKOVÁ, Klára. Postoje a nákupní chování zákazníků nákupního centra. České Budějovice, 2012. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23324